Pazarlama mal ve hizmetlerin üretildiği noktadan tüketiciye ulaşıncaya kadar geçtiği kanallar ile bu geçişle ilgili olarak yapılan eylemlerin bir uyum ve bütünlük içinde ele alınması bilimidir. Başka bir deyişle pazarlama iki ya da fazla taraftan birinin kendi ihtiyacını karşılamak amacıyla diğer tarafa değerli bir mal, hizmet veya fikri vererek karşılığında değerli para, kredi gibi bir kazanç elde etmesi şeklinde de tanımlanabilir.

Pazarlama ile tüketicilerin giderilecek istek ve ihtiyaçları belirlenir ve bu ihtiyaçlara yönelik mal ya da hizmetlerin üreticiden tüketiciye ulaşmasını sağlanır. Bunun yanı sıra tüketicilerde yeni ihtiyaç ve satın alma arzusu isteği yaratan yeni fikirleri ortaya koyar. Pazarlama; işletmelere pazar fırsatlarını yakalamasına, rakiplerinden üstün olma ve dolayısıyla varlıklarını devam ettirme ve kârlılıklarında sürekliliği sağlamalarına imkan verir.
Sanayileşme ve kentleşmenin ardından pazarlama önem kazanmaya başlamıştır. Sanayi devrimi ile artık kitle üretimi yapılabiliyor hale gelince işletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri ve kar edebilmeleri için farklılaşma ve ürünün rakiplere karşı ön plana çıkması da bir zorunluluk haline gelmiştir.
Yorumlar
Yorum Gönder